2,5 місяці дистанційного навчання добігають кінця. Зі своїми викликами, рішеннями, питаннями. Задля узагальнення незаплановано здобутого досвіду та пошуку відповідей на нагальні питання освітян Запорізький регіональний офіс Програми “U-LEAD з Європою” 19 травня організував онлайн-захід на тему"Завершення навчального року: рекомендаці та практичне впровадження в умовах дистанційного навчання".

 

Під час онлайн-семінар для освітніх керівників у форматі EduLab понад 60 преставників з освіти з ОТГ Запорізької, Дніпропетровської та Миколаїської обласей - керівники органів управління освіти (або заступники керівників), директори опорних шкіл, методисти разом з експертами з освіти Програми U-LEAD з Європою” проаналізували результати організації дистанційної освіти, розглянули різні приклади організації освітнього процесу, дали відповіді на актуальні питання та рекомендації щодо завершення навчального року в умовах онлайн-навчання.

Дистанційне навчання оголило та пришвидшило вирішення освітніх проблем, які замовчувалися на усіх рівнях (нормативна база, Інтернет, кваліфікація вчителів, забезпеченість навчального процесу). В десятки разів зросла інформаційна освітня база. До освітнього процесу залучено батьків та родину, налагодились комунікації школи з батьками, і виникло розуміння, що в цьому процесі насправді зацікавлені обидві сторони.

За час карантину професійний рівень вчителів піднявся більше ніж за 5 років курсів в інститутах підвищення кваліфікації. Учитель відповідати більше за освітній процес, а не лише за записи в журналів”, - узагальнив Сергій Дятленко, експерт з освіти Програми «U-LEADз Європою».

 

Щодо завершення навчального року та організації процесу наступного, за словами експерта, на початку наступного навчального року вчителі мають з'ясувати "прогалини" у знаннях учнів й усунути їх. Якщо ж проблеми будуть визначені тільки у деяких школярів - індивідуальні недоопрацювання, то учитель має допомогти їм опанувати матеріал самостійно.

Анатолій Котенко, директор Олексіївського НВК, поділився досвідом організації освітнього процесу в школі Смирновської ОТГ: “Сьогодні вже стабілізувалась ситуація. Налагодили процес, все працює. Найважче було на початку дітей переконати, що карантин - це не канікули, а батьків у тому, що якщо сьогодні не вивчемо, на наступний рік буде важче. Головне - комунікація та мотивація. Ми провели загальношкількі батьківські збори в Zoom. Батьки навіть сказали, що їм такий формат більше подобається".

Проте не зрозуміло, як оцінювати учнів, які не виходили на зв'язок”.

Не залишилися поза увагою й кадрові питання, оплати праці та звітування.