Разработано jtemplate модули Joomla

 
 

Виховати та надати загальні знання – трохи про освіту в Фінляндії

«У навчальних планах прописано, – зауважує Виллє Корпелайнен, який мав досвід роботи у навчальних закладах Туорле, – що в початковій школі виховання має пріоритет перед освітою. Мета – виховати громадян і надати загальну освіту. Старші класи готують студентів до подальшого навчання, даючи більш глибокі знання. Місія професійних коледжів – вже підготувати кваліфікованих робітників і підприємців за різними напрямками».

 

До речі, вже з 4-5 класу дітям викладають підприємницьку діяльність, навчають фінансовій грамотності. Є так звані класи «yrityskylа» (підприємницькі містечки).

Індивідуальний підхід не тільки прописаний, але і втілюється. Так, у колледжі Туорле діти навчаються невеликими групами або парами за здібностями.

Цікаве й те, що батьки мають можливість обговорити з учителем своє бачення і побажання стосовно навчання своєї дитини. І до цього прислухаються.

Проте Виллє зазначає, що у різних школах, класах і навіть у вчителів може бути абсолютно різний підхід з багатьох питань. Навіть, наприклад, щодо співвідношення самостійної та класної роботи. У початковій школі можливі на 4-6 годин роботи в класі і 0,25-1 година домашньої роботи. Середня школа вже вимагає більше самостійного навчання. У коледжах співвідношення може досягати 50 х 50. Проте, вважає вчитель з Фінляндії, це – не кращий варіант, бо без власної мотивації рівень засвоєння знань при такому підході високим не буде.

До відбору вчителів також існують свої правила. Від вчителя вимагають проведення так званих педагогічних досліджень і диплом. Але якщо не можуть знайти відповідного фахівця, викладати в початкових класах може людина без педагогічної освіти, але за умови, що протягом трьох років здобуде необхідну кваліфікацію. При цьому, щоправда, педагоги без диплому викладача отримують на 6 % менше заробітну плату.

Робота вчителів оцінюється кожного семестру і самими учнями – через опитування. «У коледжі, де я працював, – розповідає Виллє, – проводились анонімні комп’ютерні опитування щодо здатності вчителя до викладання. За 5-бальною системою оцінювали, наскільки він здатен зрозуміло донести інформацію, чи застосовує різні методи викладання, наскільки учень навчився вчитися тощо. Мета нашого коледжу була, щоб кожен викладач отримав у середньому хоча б 4 бали».

 

За темою також: Освіта і децентралізація: польський досвід

 

В університетах враховується «зразок для навчання», який надають викладачі ще під час конкурсного відбору.

Міністерство освіти контролює якість викладання, спираючись на дані про подальше влаштування учнів – чи знайшли робоче місце, продовжили навчання. Враховують, скільки студентів завершили навчання, а скільки пішли із закладу до завершення. Ці дані використовуються при прийнятті рішень щодо надання додаткового фінансування коледжам.

Інклюзивна освіта в Фінляндії спрямована на те, щоб «особливі діти» були включені в звичайні умови – для них передбачені помічники. У дитини з важким ступенем інвалідності може бути особистий помічник. Але в школах також є «загальні помічники» для підтримки будь-якого учня, якому може знадобитися спеціальна підтримка. Окрім того, у деяких школах є окремі невеликі групи для дітей з особливими потребами, щоб вчителю було легше працювати. На дітей з особливими потребами держава через міністерство освіти надає школам більше фінансування.


Loading...

Разработано jtemplate модули Joomla

Loading...

Разработано jtemplate модули Joomla

Loading...

Разработано jtemplate модули Joomla