"Діджиталізація", "держава в смартфоні", "інтернет-банкінг", "е-комерція" – щодня все більше людей знайомляться з цими поняттями та опановують нові, зручні сервіси, користування якими заощаджує час і ресурси.

 

Оскільки окрім приватних компаній електронні послуги надають більшість державних установ, існує потреба підвищувати в суспільстві ІТ-грамотність та популяризувати доступність онлайн обслуговування, яке пропонують громадянам центральні і місцеві органи влади.

Саме цим питанням був присвячений перший круглий стіл, який сьогодні відбувся у Запоріжжі в рамках регіонального проекту з поширення електронної демократії та комерції. Захід, організований Запорізькою обласною універсальною науковою бібліотекою та громадською організацією "Запорізька бібліотечна асоціація", об'єднав суб'єктів надання е-послуг – представників органів обласної і міської влади, фіскальної служби регіону, Пенсійного фонду в Запорізькій області та інших відомств.

Позицію фіскальної служби Запорізької області під час обговорення представила начальниця відділу комунікацій Людмила Савченко. Вона зауважила, що вже сьогодні суб'єкти підприємництва і громадяни активно взаємодіють з фіскальною службою за допомогою онлайн сервісів. Зокрема, 76 відсотків податкової звітності на Запоріжжі подається саме в електронному вигляді. Крім того, поступово збільшується кількість користувачів Електронного кабінету – на даний час вже майже 94 тисячі платників податків регіону користуються його перевагами. Фіскальна служба зацікавлена в розширенні кола користувачів електронних послуг, особливо з віддалених від податкових інспекцій населених пунктів. Тому податківці, безумовно, зацікавлені у співпраці з громадськими організаціями, які поширюватимуть цю інформацію.

Організатори проекту повідомили, що на Запоріжжі функціонує близько півтисячі бібліотек, працівники яких готові консультувати громадськість щодо використання онлайн-платформ та вже мають позитивний досвід впровадження навчальних програм та пунктів доступу до інформації органів влади.

Під час круглого столу учасники обговорили шляхи співпраці та організації просвітницьких заходів.

Так, вже найближчим часом на базі обласної бібліотеки буде створено консультаційно-тренінговий центр, який проводитиме серед громадян тренінги з підвищення комп'ютерної грамотності та використання е-послуг від державних установ і організацій. Крім того, у подальшій перспективі запорізькі бібліотекарі інформуватимуть відвідувачів та надаватимуть консультації щодо роботи різних онлайн сервісів.